
Co trzecia firma działająca w naszym kraju jest prowadzona przez kobietę, średnia Unii Europejskiej to 31 proc. Liderkami są mieszkanki Portugalii, gdzie własną firmę prowadzi 41 proc. pań, ale są to często firmy jednoosobowe. Polki wśród Europejek przodują w kategorii „pracodawca”. Wśród dających zatrudnienie w naszym kraju aż 30 proc. stanowią panie, co daje nam pozycję lidera w Unii Europejskiej. Takie dane podaje raport „Przedsiębiorczość kobiet w Polsce” opublikowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
Pęd do biznesu
Panie biorą ster w swoje ręce głównie ze względu na możliwość wyższych zarobków. Taką odpowiedź w ankiecie przeprowadzonej przez firmę Tax Care wskazało 28 proc. pań i 26 proc. panów. Panie są też żądne sukcesu – własna firma jest sposobem na realizację ambicji zawodowych 26 proc. właścicielek i 22 proc. właścicieli. Ważna jest również możliwość decydowania o swoim biznesie – odpowiedziało tak 22 proc. ankietowanych kobiet i 20 proc. mężczyzn.
Oprócz wielu górnolotnych motywów, które skłaniają panie do przejścia na swoje, nie można zapomnieć o tych nieco bardziej prozaicznych. Dla wielu kobiet własny biznes jest jedyną szansą powrotu na rynek pracy po okresie wychowywania dzieci. Jest to również szansa na wyjście z bezrobocia.
Do prowadzenia własnego biznesu nie zachęca natomiast nielimitowany czas pracy, czyli to, co teoretycznie powinno ułatwiać paniom godzenie ze sobą obowiązków służbowych i domowych. Do założenia własnej firmy zachęciło to zaledwie i proc. ankietowanych pań i aż 12 proc. panów. Jak wynika z badania Tax Care, kobiety poświęcają własnemu biznesowi mniej czasu niż mężczyźni. Okazuje się, że kobiety spędzają w firmie do 8 godzin dziennie. Większość ankietowanych mężczyzn (61 proc.) poświęca własnemu biznesowi więcej niż 8 godzin.
Czytaj dalej: http://dysharmonia.pl/przedsiebiorcza-jak-polka-cz-2/
0 Comments